چگونه در لینک دین فعالیت کنیم

چگونه در لینک دین فعالیت کنیم

لینکدین بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان برای افراد حرفه‌ای و متخصص به حساب می‌آید و با بیش از ۷۵۰ میلیون کاربر در اقصی نقاط جهان، از اثرگذارترین پلتفرم‌های کنونی نیز هست. در این وب‌سایت، می‌توانید به بی‌شمار مخاطب بالقوه متصل شوید و از مزایای شبکه‌سازی با آن‌ها در مسیر حرفه‌ای خود استفاده کنید. اما برخی پیچیدگی‌ها و همینطور ساز و کار متفاوت با دیگر شبکه‌های اجتماعی که عمدتا برای سرگرم کردن کاربران ساخته شده‌اند، این سوال را به وجود می‌آورد که اصلا چگونه باید در لینکدین فعالیت کنیم.لینکدین این امکان را فراهم کرده که با بی‌شمار شخصیت مختلف در حوزه کاری خود ارتباط برقرار کنید. این راهی عالی برای به‌روز شدن و باخبر شدن از آخرین اخبار صنعت است و از سوی دیگر شما نیز می‌توانید به اشتراک‌گذاری اطلاعات با دیگران مشغول شوید.شما می‌توانید در لینکدین هرکسی را به برقراری ارتباط با خود دعوت کنید یا دعوت‌های آن‌ها را بپذیرید، اما برای استفاده از خدمات این وب‌سایت، هر دو طرف باید در لینکدین ثبت نام کرده باشند. لینکدین ارتباطات شما را درون فهرستی به نام «شبکه من (My Network) قرار می‌دهد. هنگامی که ارتباطی جدید برقرار می‌کنید، نه‌تنها به پروفایل شخص مقابل دسترسی خواهید داشت، بلکه قادر به مشاهده آن دسته از ارتباطات عمومی او نیز خواهید بود. این افراد تبدیل به «مخاطبان درجه دو» شما می‌شوند و بی‌شمار فرصت تازه برای شبکه‌سازی هرچه بیشتر در اختیارتان می‌گذارند، چراکه مجددا قادر به دعوت از آن‌ها برای برقراری ارتباط مستقیم با شما خواهید بود.

در لینکدین چه خبر است؟ مزایای استفاده از Linkedin

لینکدین یک شبکه اجتماعی است که هدف متفاوتی را با شبکه‌های اجتماعی محبوب مثل اینستاگرام یافیس بوک دنبال می‌کند. فیس بوک با هدف اصلی برقراری ارتباط و اینستاگرام با هدف سرگرمی کاربران زیادی را به خود جذب کرده‌اند و حتی کاربران استفاده‌های مفیدتری از این دو شبکه اجتماعی پر سر و صدا برای کسب و کار و تبلیغات خود می‌کنند، اما لینکدین در واقع یک شبکه حرفه‌ای برای رواج و پیشرفت کسب‌و‌کار است که در صورت استفاده درست از آن می‌توانید پیشرفت زیادی در زندگی و کسب کارخود ایجاد کنید.لینکدین غول خفته شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود.

کاربران لینکدین به این دلایل در آنجا هستند:

  • شبکه‌سازی
  • یافتن فرصت‌های شغلی بهتر
  • پیوستن به بحث ها با کارشناسان صنعت
  • نشان دادن مهارت های خود به دیگران

این پلتفرم فرصتی را ارائه می‌دهد که مانند هیچ فرصت دیگری نیست. به عنوان مثال، آیا می‌دانستید که در هر دقیقه چهار نفر از طریق لینکدین استخدام می‌شوند؟ بنابراین، چه مکانی بهتر از اینجا برای نشان دادن مهارت‌های خود، به اشتراک گذاری محتوا و ایجاد جامعه‌ای حول کارشناسان صنعت می‌‌تواند وجود داشته باشد؟

آموزش کار با لینکدین

اول از همه، برای شروع شبکه‌سازی در لینکدین، باید یک حساب لینکدین راه‌اندازی کنید. می‌توانید این کار را با ثبت نام از طریق ووبسایت یا نصب برنامه لینکدین انجام دهید.

نصب لینکدین

برای ایجاد اکانت شما فقط به یک ایمیل معتبر نیاز دارید. سپس، برای تکمیل پروفایل خود باید اطلاعات اولیه مانند: نام، تاریخ تولد، تحصیلات، سوابق کاری را ارائه دهید.

چطور پروفایل لینکدین خود را جذاب کنیم؟

از آنجایی که لینکدین یک پلتفرم رسانه اجتماعی برای حرفه‌ای‌ها است، ضروریست که هر جنبه از پروفایل شما تخصص، تجربه و مهارت شما را نشان دهد. در اینجا چند نکته کلیدی را به شما می‌گوییم تا با استفاده از آنها بازید پروفایلتان را افزایش دهید.برای اینکه پروفایل خود را جذاب کنید، عکسی به آن اضافه کنید که شما را به عنوان یک فرد حرفه‌ای نشان می‌دهد. تحقیقات نشان می‌دهد در صورت داشتن عکس، ۱۴ برابر بیشتر احتمال دارد که صفحه شما مشاهده شود. همچنین، عکس پروفایل بر استخدام شدن شما نیز تأثیر می‌گذارد. یک عکس پروفایل با ظاهری حرفه‌ای اولین تاثیر عالی را ایجاد می‌کند.

تخصص‌هایتان را به حساب کاربری‌تان اضافه کنید.

مهارت‌های خاص یا تخصص‌ها را به کاربری‌تان اضافه کنید، مثلا دامپزشک، دنداپزشک و … بگذارید دیگران راحت‌تر شما را پیدا کنند.

وب‌سایت خودتان یا شرکت‌تان و آی دی توییتر و یا اطلاعات بلاگ‌تان را اضافه کنید.

هرچه راه‌های دسترسی به شما، و اطلاعات مربوط به شما، برای مخاطبین‌تان بیشتر باشد، حساب لینکدین شما باارزش‌تر است.

مخاطبین پیشنهادی از طرف لینکدین را بر اساس فهرست‌بندی شغلی و تحصیلی‌تان اضافه کنید.

نوشتن مقاله در لینکدین

یکی از بهترین ویژگی های این شبکه اجتماعی این است که شما می توانید مقالات خود را در لینکدین منتشر کنید. دیگر نیازی به محتوای کوتاه نیست! بلکه از این طریق می توانید محتوای طولانی خود را منتشر کنید. انتشار مقالات در شبکه های اجتماعی مزیت های زیادی را دارد. اول اینکه مقالات شما توسط افراد بیشتر و جدیدی دیده می شود و دوم اینکه با انتشار مقالات خود در لینکدین می توانید بیشتر نظر گوگل را جلب خود کنید. انتشار مقالات خود در شبکه های اجتماعی علاوه بر بیشتر دیده شدن، اعتبار بیشتر هم نصیب شما می کند. با انتشار مقالاتتان در شبکه های اجتماعی خود می توانید قاطعانه بگویید مالک اصلی آن مقاله شما هستید.

نکات کلیدی و مهم در اشتراک پست در لینکدین

نکته اول : در اشتراک پست در شبکه های اجتماعی نباید افراط کنید. سعی کنید در روز 2 الی 3 پست و آن هم در بازه های زمانی مشخص در لینکدین به اشتراک بگذارید. متاسفانه افرادی هستند که مثلا در 10 دقیقه چندین پست را پشت سر هم به اشتراک می گذارند که کار اشتباهی است و باعث آزار مخاطبان می شود.

نکته دوم : پست هایی که در لینکدین می خواهید به اشتراک بگذارید باید کوتاه مختصر و مفید باشد. متاسفانه برخی از افراد هستند که پست های طولانی و خسته کننده در لینکدین به اشتراک می گذارند. اشتراک پست های کوتاه در شبکه های اجتماعی با بازخود خوبی همراه است و مورد پسند خیلی از کاربران قرار می گیرد.

نکته سوم : هدف شمااز اشتراک پست در لینکدین چه هست؟ آیا فقط می خواهید به گوگل بفهمانید که شما هم در لینکدین فعال هستید؟ اگر اینگونه است به شما پیشنهاد می کنم دست از فعالیت در لینکدین بر دارید. شما باید مشخص کنید برای کی و برای چه منظوری در لینکدین پستی را به اشتراک می گذارید. باید با مخاطبان خود آشنا باشید. آیا مطالب شما نیاز مخاطبانتان را رفع می کند؟ پس خواهش می کنم در لینکدین استراتژی تولید محتوا داشته باشید.

چگونه از لینکدین برای کسب و کار خود استفاده کنیم؟

جدا از کار با لینکدین برای استفاده شخصی، می‌توان از آن به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی برای کسب و کار نیز استفاده کرد. لینکدین برای کاربران خود یک صفحه شرکت (Company Page) ارائه می‌دهد که می‌تواند به جذب مخاطب مناسب و پر کردن شکاف بین شرکت شما و مشتریان وفادارتان کمک کند.این پلتفرم می‌تواند برای کسانی که واقعاً پتانسیل آن را می‌دانند (داشتن بیش از ۵۷ میلیون شرکت و ۸۰ درصد از افرادی که تصمیم‌های تجاری می‌گیرند) بهشت ​​بازاریابی باشد. لینکدین رسانه‌ای است که بازاریابان باید بیشتر در آن کاوش و از آن استفاده کنند.

پیمایش به بالا