چگونه سایت ورد پرسی طراحی کنیم

چگونه سایت ورد پرسی طراحی کنیم وردپرس چیست  

‌ برای راه اندازی یک وب سایت سیستم‌­های مدیریت محتوای زیادی در دسترس هستند که برخی از آن­‌ها نسبت به بقیه برتری­‌هایی دارند، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا متشکل از قالب­‌ها و پوسته­‌های بسیارزیاد متنوع است که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می­‌گیرد، شما با استفاده از این سیستم بدون داشتن مهارت در برنامه‌­نویسی می‌­توانید سایت خود را راه‌اندازی کنید.

 دو روش برای ساخت سایت وجود دارد. که شما میتوانید به‌ دلخواه از آن‌­ها استفاده کنید. روش اول سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) و روش دوم طراحی و برنامه­‌نویسی است.

طراحی سایت با وردپرس

تا اینجا متوجه شدیم که برای راه‌­اندازی یک وب‌سایت سیستم‌­های مدیریت محتوای زیادی در دسترس هستند. مهارت برنامه‌­نویسی از مواردی است که افراد فکر می­‌کنند بدون داشتن این مهارت قادر نیستند فعالیتی در اینترنت داشته باشند. اما سیستم مدیریت محتوا این امکان را به افراد داده است که بدون نیاز به پیش‌­زمینه­‌ای در مورد برنامه­‌نویسی بتوانند به آسانی کسب‌‌‌وکار اینترنتی خود را راه اندازی کنند، البته این سیستم برای افرادی که قابلیت برنامه‌نویسی نیز دارند مناسب است و کاربران می­‌توانند با کدنویسی هرگونه شخصی­‌سازی را در وب­‌سایت خود انجام دهند و صاحب یک وب‌سایت حرفه‌ای شوند.

مهارت های لازم برای طراحی سایت با وردپرس

  • آشنایی با فضای وب
  • ساخت صفحات اصلی سایت
  • نصب وردپرس و آشنایی با رابط کاربری آن
  • انتخاب یک قالب وردپرسی مناسب بر اساس نوع فعالیت وب سایت
  • انتخاب مهم‌ترین افزونه‌های کاربردی وردپرس برای سایت
  • انتخاب نام مناسب برای وب سایت،خریددامنه و میزبانی وب (هاست)
  • ایجاد وبلاگ در سایت، تولید محتوا و سئو

 

          مزیت های طراحی سایت با وردپرس

  • سادگی : سادگی کار با وردپرس جزو ویژگی ها و مزیت های اصلی این cms می باشد. حتی اگر شما یک فرد مبتدی نیز باشید، به راحتی می‌توانید به طراحی سایت وردپرسی بپردازید و محتوای وب سایت خود را به سرعت منتشر و مدیریت کنید.
  • هزینه رایگان : نرم افزار وردپرس موجود در wordpress.orgبرای دانلود و بکارگیری رایگان می باشد. اما برای وب هاستینگ و دامنه لازم است،که یکسری هزینه ها را اعمال کنید. در مجموع کلیه امکاناتی که در وردپرس به صورت کاربردی می باشند به شکل رایگان برای کاربران آن تدارک دیده شده است.
  • انعطاف پذیری : وردپرس شرایطی را برای شما فراهم می‌کند تا از فروشگاه های آنلاین تاوبلاگ های شخصی و همچنین وب سایت های خبری و مجلات را با بالاترین کیفیت طراحی و آماده بهره برداری کنید.
  • استفاده آسان : اگر شما توانایی دارید که از Microsoft word استفاده کنید به طور قطع این توانایی را خواهید داشت که از نرم افزار wordpress نیز استفاده کنید. در واقع این تشبیه به این دلیل است که نشان دهیم طراحی سایت وردپرسی می تواند بسیار سهل و آسان باشد.
  • سیستم مدیریت محتوای منبع باز : وردپرس یک نرم افزار منبع باز است،که دارای مجوز GPL می باشد. در واقع این سیستم متعلق به یک شرکت یا نهاد خاصی نیست. در حال حاضر منبع باز بودن این سیستم شرایطی را فراهم می کند تا توسعه دهندگان بتوانند تغییراتی جهت ارتقاء نرم افزار اعمال کنند. لذا پیشرفت مداوم همواره در وردپرس وجود دارد.
  • هزینه رایگان : نرم افزار وردپرس موجود در wordpress.orgبرای دانلود و بکارگیری رایگان می باشد. اما برای وب هاستینگ و دامنه لازم است،که یکسری هزینه ها را اعمال کنید. در مجموع کلیه امکاناتی که در وردپرس به صورت کاربردی می باشند به شکل رایگان برای کاربران آن تدارک دیده شده است.
  • انعطاف پذیری : وردپرس شرایطی را برای شما فراهم می‌کند تا از فروشگاه های آنلاین تاوبلاگ های شخصی و همچنین وب سایت های خبری و مجلات را با بالاترین کیفیت طراحی و آماده بهره برداری کنید.
  • استفاده آسان : اگر شما توانایی دارید که از Microsoft word استفاده کنید به طور قطع این توانایی را خواهید داشت که از نرم افزار wordpress نیز استفاده کنید. در واقع این تشبیه به این دلیل است که نشان دهیم طراحی سایت وردپرسی می تواند بسیار سهل و آسان باشد.

سیستم مدیریت محتوای منبع باز : وردپرس یک نرم افزار منبع باز است،که دارای مجوز GPL می باشد. در واقع این سیستم متعلق به یک شرکت یا نهاد خاصی نیست. در حال حاضر منبع باز بودن این سیستم شرایطی را فراهم می کند تا توسعه دهندگان بتوانند تغییراتی جهت ارتقاء نرم افزار اعمال کنند. لذا پیشرفت مداوم همواره در وردپرس وجود دارد.

 

      چه سایت هایی را می‌توان با وردپرس طراحی کرد؟

               طراحی سایت وردپرسی طیف گسترده ای از انواع سایت را شامل می شود که به قرار ذیل می باشند.

  • وبلاگ: وبلاگ ها نوع خاصی از وبسایت ها می باشند که در آن شما می توانید یکسری محتوا به صورت متن،عکس، نظرات و برخی آموزش ها را قرار دهید. معمولاً وبلاگ ها از لحاظ وسعت در رده پایین تری نسبت به وب سایت های گسترده هستند.
  • وب سایت فروشگاهی: وب‌سایت‌های ووکامرس که معمولا آن را با عنوان تجارت الکترونیک می شناسند شرایطی را برای شما فراهم می کند تا بتوانید کالا و یا برخی خدمات را به شکل کاملاً آنلاین در اختیار مشتری قرار دهید و به فروش برسانید.
  • وب سایت تجاری: هر بیزینس یا کسب و کار اینترنتی که قصد راه اندازی آن را دارید می توانید با استفاده از طراحی سایت وردپرسی در فهرست نتایج گوگل در معرض دید کاربران مختلف قرار دهید. وردپرس این توانایی را دارد که وبسایت مرتبط با کسب و کار آنلاین شما را فوق‌العاده گسترش دهد. به طوری که در یک بازه زمانی مشخص به سود سرشاری دست پیدا کنید.
  •       وب سایت با ساختار عضویت کاربران: اگر یک محتوایی دارید که پشت دیوار ورود کاربر قرار دارد و لازم است که بازدید کننده مورد نظر برای استفاده از آن محتوا ابتدا عضو و سپس به پرداخت یک مبلغ مشخص بپردازد. در آن صورت طراحی سایت وردپرسی این قابلیت رادارد که چنین ویژگی را در وبسایت شما پیاده سازی کند.
  • وب سایت portfolio (نمونه کار): اگر در یک حوزه خاص دارای مهارت هستیدو یا اینکه یکسری آثار هنری از خود منتشر کرده اید می توانید وب سایت های ویژه ای را با وردپرس طراحی کنید تا بتوانید این آثار ارزشمند را به نمایش عموم بگذارید.
  • وب سایت انجمن: انجمن ها مکان هایی هستند که کاربران متعدد به طرح سوال و اشتراک گذاری آن می‌پردازند. طبیعتا افرادی که دانش کافی در پاسخ به این سوالات دارند میتوانند یکسری مشاوره ها را در انجمن مطرح کنند تا سایر افراد نیز از آن استفاده و بهره‌برداری کنند.
  • وب سایت آموزشی: وب سایت های آموزش الکترونیک شرایطی را برای دانشجویان ودانش آموزان فراهم می کنند تا بتوانند به صورت آنلاین در دوره های آموزشی شرکت کنند و به یادگیری مطالب عرضه شده در آن بپردازند،همچنین می توان یک سری منابع را در این گونه وبسایت ها قرار داد تا توسط افراد دانلود ومورد استفاده قرار گیرید.

 هزینه طراحی سایت وردپرس چگونه است؟

یکی از مهم ترین موضوعاتی که در مورد طراحی سایت وردپرس سوال می شود این است که هزینه کار چقدر است؟ معمولاً افراد به دنبال آن هستند که با صرف هزینه های اندک وب سایت خود را طراحی و راه اندازی کنند. اما فارغ از اینکه آیا روند طراحی سایت و همچنین نتیجه کار متناسب با نوع فعالیت شما می باشد؟ آیا بعد از طراحی فرایندهای پشتیبانی سایت به درستی انجام خواهد شد یا خیر؟ اینها سوالاتی است که همگی نیاز به پاسخ اساسی دارد. قطعاً وب سایت هایی که جوانب گسترده تری از نوع شغل شما را در نظر می‌گیرد زمان و وقت زیادی را احتیاج دارند تا کاملا در تطابق با فعالیت های شما در فضای مجازی باشد. از طرفی لازم است که به طور مرتب بعد از طراحی نیز پشتیبانی سایت انجام شود.

آیا طراحی سایت وردپرسی نیاز به دانش برنامه نویسی دارد؟

همانطور که اطلاع دارید طراحی وب سایت وردپرسی نیاز به دانش برنامه نویسی ندارد. اما برای آنکه بتوانید ظاهر وب‌سایت را به نوعی سفارشی کنید و متناسب با نیاز مشتری وب سایت وردپرسی را طراحی کنید بهتر است که قدری با html و css آشنایی داشته باشید. معمولاً وب سایت هایی که از طریق نرم افزار وردپرس طراحی می شوند در صورتی که دچار عیب ساختاری شوند به راحتی قابلیت اصلاح دارند. در واقع شما فرآیند اصلاح را بدون اجرای کد نویسی انجام خواهید داد. اما اگر چارچوب اصلی وب سایت شما از طریق کدنویسی باشددر آن صورت روند عیب یابی برای رفع اشکالات سایت نیاز به کدنویسی های بعضا پیشرفته و زمانبر دارد.همچنین هزینه‌ای که شما برای کد نویسی وب سایت ها صرف می کنید بسیار بیشتر از طراحی سایت با وردپرس می باشد. حال آنکه ممکن است در اغلب موارد خدمات یکسانی را به شما ارائه دهد. به عنوان مثال اگر در یک کسب و کار به خصوصی فعالیت می کنید لزومی ندارد که به سمت طراحی وب سایت از طریق برنامه نویسی بروید اگرچه این یک موضوع شخصی است اما شما می توانید با طراحی سایت وردپرس به اهداف شغلی و همچنین جایگاه بهتر خود در فهرست نتایج جستجوی گوگل دست یابید.

آیا طراحی سایت دو زبانه با وردپرس امکان پذیر است؟

اینکه شما میخواهید وبسایت خود را دو زبانه و یا چند زبانه کنید کاملاً امکانپذیر می باشد. در سایت های وردپرسی یکسری افزونه های خاص وجود دارد که این قابلیت را برای شما فراهم می کند. البته مجموعه ای از ریزه کاری های فنی در دو زبانه کردن سایت وردپرسی وجود دارد که متخصصین طراحی سایت وردپرسی از آن آگاه هستند. موضوع مهمی که در چند زبانه کردن وب سایت ها همواره اهمیت دارد این است که کلیه فرآیندهای سئو و پشتیبانی سایت در هر کدام از زبان ها انجام شود.اگر منحصراً فرایند بهینه سازی در وبسایت فارسی انجام شود و از سئو سایتهای با زبان انگلیسی و سایر زبان ها غافل شویم در آن صورت نمیتوانیم بستر پیشرفته وب سایت را فراهم کنیم. اگرچه فرآیند کار برای وب سایت های چند زبانه فوق العاده زمان بر و سخت می باشد. اما اگر منابع کافی و همچنین نیروی انسانی متخصص بر روی سایت کار کنند قطعاً وب سایت های چند زبانه نیز می توانند به اهداف مرتبط با کسب و کار خود، که معمولاً به دست آوردن سود بیشتر می باشد دست پیدا کنند.

آیا می توانیم با دانش و تجربه کم طراحی سایت وردپرسی را خودمان انجام دهیم؟

شما میتوانید با دانش و تجربه اندک سایت ورد پرسی خودتان را طراحی کنید. تفاوتی ندارد که آن کار طراحی یک وبسایت باشد و یا اینکه بخواهید یک فعالیت خاص را شروع کنید. در همه موارد امکان اجرا وجود دارد.اما آنچه که اهمیت دارد این است که آیا کیفیت و نتیجه کار مورد رضایت و پسند شما قرار خواهد گرفت یا خیر؟ افرادی که با دانش و تجربه کم به طراحی سایت وردپرسی می‌پردازند بدون شک نمی تواند کلیه نیازهای اساسی شما را در حوزه کسب و کار شما فراهم کنند. بنابراین بعد از اینکه شما سایت را تحویل گرفتید در ادامه با یک سری مشکلات جزئی و دست و پا گیر روبرو خواهید شد که شما را مجبور خواهد کرد مجدداً یک هزینه اضافی صرف کنید تا مشکلات را برطرف کنید. بنابراین طراحی وب سایت وردپرسی خود را دست افراد با تجربه و یا شرکت‌های با بیشینه فعالیت چند ساله بسپارید. افرادی که دارای دانش فنی کافی هستند اگرچه از لحاظ هزینه قدری بالاتر از سایر افراد دریافت می کنند اما این هزینه با کسب سود بیشتر در کسب و کار شما مجدداً باز خواهد گشت.

پیمایش به بالا